Hva skjer i uke 31?

2. august 2022 - 7. august 2022
Storgata 28, 4307 Sandnes

Vi gleder oss til nok en sommer full av aktivitet.

Show: Vi har show i auditoriet hver dag!

• 13:30-13:55

Våre verter tar dere med i den forunderlige verden av lys og farger eller fysikkens verden!

Planetariet:

• 11:30 Stjernevisning (6år)
  • 12:25 NY! Lucia (alle)
  • 13:00 Planetvisning (6 år)
  • 14:00 Stjernevising for de minste (alle)
  • 14:30 Engelsk visning / film in English (8 år)
  • 15:00 Planetvisning (6 år)
  • 16:00 Drømmen om å fly (8 år)

Tesla show:

• Kl. 12:05-12:20 og 15:30-15:45

Opplev vår fantastiske Tesla-coil!  Noen heldige blir trukket ut til å fange lysbuer med hendene! OBS! Pass på å få utdelt hørselsvern til de minste!

Publikumsaktivitet denne uken: LEIRE!

• Kl. 11:30-13:00 og 14:00-15:30

I dag er det syvende generasjons pottemaker, Ruth Simonsen, som bærer videre potteritradisjonen.  Denne uken kan du møte pottemaker Ruth på Vitenfabrikken. Kom og se magien når hun former en leirklump til Sandnesgauken. Så kan du prøve å kjevle ut din egen Sandnes gauk!

Nye utstillinger:

• Tre små griser. Et lukteeventyr!  Kun for de under 7 år.
  • Legorom! Et stort rom der du kan leke, bygge og designe med tusenvis av lego og duplobrikker. For det minste barnet til den største voksen.

Andre opplevelser:

• Lommeparken med blomster og insektshotell. Smak på urter og bær. Det blir siste sommer før parken oppgraderes.
  • Gå eller sykle Planetstien gjennom Sandvedparken. Aktivitetshefte og kart hentes i resepsjonen.
  • Forskjellige løyper til utforskning i utstillingen.

Kafe og butikk på Vitenfabrikken:

• Besøk vår spennende butikk, med mange produkter som gjenspeiler det du finner i utstillingen.  Utforsk videre hjemme med våre lærerike sett.
  • Kafè Hjerneføde serverer mat og drikke til store og små. Påsmurt, supper, salater, kaker, lapper, is og drikke.
  • I fint vær kan du nyte solen på en av våre terrasser med mat kjøpt i kaféen.

Sommerpass for Jærmuseet: – besøk våre ni sommeråpne museum og få premie etter besøk på fire av de.

Åpningstider:

Mandag: stengt