Girl Tech Fest – for jenter i 5. klasse – FULLT!

Velkommen til gratis festdager fulle med teknologi og læringsglede. Arrangementet er dessverre fullbooket.

25. oktober 2023 Kl. 09.00 - 13.00 / kl. 10.00 - 14.00
Vitenfabrikken, Storgata 28, 4303 Sandnes
Gratis

Arrangementet i både Sandnes og i Stavanger (Norsk Oljemuseum 24. oktober er fullbooket)

___

Fremtiden trenger flere kvinnelige teknologer. Derfor har Jærmuseet, sammen med ODA Nettverket, TENK – Tech Nettverket for kvinner, IKT Norge og Nasjonalt senter for realfagsrekruttering (NSR) gått sammen om å lage en dag der jenter i 5. klasse kan leke med og prøve teknologi på egne premisser – under veiledning av kvinner som jobber i IT- og teknologiyrker.

Girl Tech Fest arrangeres over hele landet, og dagen er en del av et langsiktig initiativ fra arrangørene for å skape en felles læringsarena for jenter på barneskolen. GTF ble arrangert for første gang i 2015 og målet er at enda flere skal få oppleve gleden av å utforske teknologi og se hva det kan brukes til.

Girl Tech Fest dagene starter med felles show og underholdning før jentene deles inn i grupper for ulike kreative og aktive workshops med bedriftene. Alle deltakere og lærere vil få utdelt lunsj. Deltakelse er gratis, og her er det første jenter til mølla som gjelder i forhold til påmelding. Fullt.