Torsdag på Tungenes: Vilde Tuv

25. november 2021 20.00-21.30
Tungenesveien 217
290,-
Vilde Tuv brakdebuterte med strålende anmeldelser og nominasjon til Spellemann i 2016 med albumet D´meg. Siden har hun ikke sett seg tilbake. Bergenseren går opp sine egne stier og hennes siste album Melting Songs likner ikke noe du har hørt før. For å si det med Natt&Dag: Vilde Tuv er tilbake – tro mot seg selv og ikke til å kjenne igjen.
Riktignok inneholder albumet det man forventer seg fra Tuv – sterke og originale melodier – men denne gangen har låtskriveren mange regner som en av landets beste lyrikere, overlatt poesien til en fløyte. Etter kritikerroste D´meg fra 2016, har Tuv brukt tiden på å lære og gjenlære verktøy nødvendig for å skape et nytt musikalsk landskap. Det innebar blant annet å plukke opp igjen blokkfløyten hun spilte som ung i klassisk orkester, men denne gangen på egne premisser.
Vilde Tuv kommer til Tungenes med både blokkfløyte og andre instrumenter i bagasjen. Vi gleder oss stort til konsert med en av landets mest originale og særpregede artister!
-Like a sunburst breaking through a rift in the clouds. With gleeful echoes of Enya, Mike Oldfield’s Voyager and Y2K Eurodance, Melting Songs is almost comforting, a welcome slice of Celtic-tinged escapism.
Resident Advisor
-Utvilsomt den vakreste og mest fengslende tingen du kan høre i denne delen av mai.
VG -Terningkast 5
-Jeg får lyst til at rulle mig i græsset. Endelig er det sket: Blokfløjten har fået sit rampelys. Mærkværdig.
Politiken
Foto: Kobie Nel
Dørene åpner kl. 19.30.
Servering.
Billetter finner du her.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.
Konsertserien er støttet av Norsk kulturråd.