Himmel og hav, for et selskapslokale!

Fyret er plassert ytterst på nordspissen av Jæren, i naturskjønne omgivelser i Randaberg kommune.

Kafélokalet i betjentboligen kan leies som selskapslokale til ulike anledninger som bryllup, fødselsdagsfester, dåp, jubileum og konfirmasjon eller minnestund. I lokalet kan det dekkes til inntil 50 personer. Kaféen har middagstallerkener, desserttallerkener, bestikk, vinglass, kaffekopper, asjetter, termokanner, vaser og telysholdere, kaffetrakter og vaffeljern. Kjøkkenet har kjøleskap, oppvaskmaskin, fryseskap og komfyr.

Det er også mulig å avtale omvisning i fyrmuseet og aktuelle utstillinger. Det er ingen overnattingstilbud på Tungenes fyr.

Betjentboligen ble opprinnelig bygd i 1959 som en dobbeltbolig for betjentene på Tungenes fyr og deres familier. Tungenes fyr ble nedlagt i 1984, og nokså snart etter ble betjentboligen tatt i bruk som kafé for turfolk og museumsgjester. Lokalet har senere blitt pusset opp og modernisert i flere omganger. Siste endring på bygget er en rullestolrampe utendørs. Denne ble ferdigstilt i 2018. Det er ellers en heis innendørs som fører ned til toaletter i kjelleren.

Ønsker du å benytte Tungenes Fyr som selskapslokale? Ta kontakt med Servicetorget i Randaberg kommune. På kommunen sine nettsider kan du også lese mer om utleie på fyret.

E-post: servicetorget@randaberg.kommune.no / telefon 51414100

Dere kan ordne med mat selv, men vi kan også bistå med dette. Ta gjerne kontakt med oss for et tilbud.