Torsdag på Tungenes: Tommy Tokyo

16. november 2017 20.00-22.00
Tungenesveien 217
250,-

Tommy Lorange Ottosen fra Onsøy utenfor Fredrikstad har siden 2002 gitt ut musikk som Tommy Tokyo. I 2008 fikk han et nasjonalt gjennombrudd med Smear Your Smiles Back on som var innspilt sammen med backingbandet Starving For My Gravy. I 2010 kom Go Time, Showtime & Absolute War i 2010. Musikken hadde tydelige referanser til både David Bowie og Arcade Fire. Den produktive Tokyo ga siden ut tre album, i en mer dempet mer singer/songwriter-form. Den forrige utgivelsen Hev deg over det derre der (2015) var Tommy Tokyos første på norsk. På samme tid hadde flere andre norske artister gått over til morsmålet, blant annet den profilerte elektronika-artisten Bertine Zetlitz, dette synkroniserte språkskiftet styrket morsmålsbølgen i norsk musikk. Tommy Tokyo er blant dem som surfer beste på denne bølgen.

I fjor høst slapp Tommy Tokyo Blant venner og fiender, som er hans beste utgivelse hittil. Melodiene er mer fengende, og tekstene mer treffende.

Tommy Tokyo spiller solo på Tungenes fyr.

Konsertserien Torsdag på Tungenes er et samarbeid mellom Randaberg kommune og Jærmuseet.

Dørene åpner kl. 19.30. Servering.

Billetter finner du her.