Torsdag på Tungenes: The Other End

19. oktober 2023 20.00-21.30
Tungenesveien 217
250,-
The Other End består av Alexander Breidvik og Ida Knoph-Solholm. De spiller en mix av americana, garage, cosmic country og folkrock.
Bandet ga i 2023 ut sina debutplate The Sun Will Do You Good, They Said, og har fått fantastisk mottakelse. Albumet fikk bl.a. terningkast 6 i Dagbladet under overskriften «Sensasjonell debut» og det holdes ikke tilbake: «Noen ganger blir du bare slått i bakken av en utgivelse. Når det i tillegg er en norsk albumdebut blir det helt spesielt.»
Popklikk mente at bandet «setter en ny dagsorden her til lands», og kunne legge til at: «Det er fortsatt et lite sjokk at dette er et helt nytt album fra Norge. Nivået på bandet, på låter, tekster og produksjon er rett og slett skyhøyt. Ordene strekker ikke til.»
The Other End har tidligere spilt på SXSW, New Colossus Festival, Øyafestivalen og Vill Vill Vest, og spiller denne kvelden som duo.
Dørene åpner kl. 19.30. Servering.
Billetter finner du her.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.
Konsertserien er et samarbeid mellom Jærmuseet og Randaberg kommune og er støttet av kulturrådet.