Torsdag på Tungenes: Siv Jakobsen

25. januar 20.00-21.30
Tungenesveien 217
290,-
«Siv Jakobsen er en av de beste vi har» skrev Dagsavisen da hun utga det Spellemann-nominerte albumet A Temporary Soothing i 2020. Da hadde Jakobsen allerede vakt oppsikt noen år tidligere, med EPen The Lingering (2015) og albumet The Nordic Mellow (2017). Helt siden starten har hun turnert mer eller mindre konstant over store deler av verden og mottatt rosende ord både for sine utgivelser og opptredener. De siste par årene har vi kunnet oppleve artisten og låtskriveren som support for storheter som José González, The Lumineers og Susanne Sundfør. Samtidig har hovedfokuset vært å ferdigstille nyttmateriale, og albumet Gardening hvor Ane Brun figurerer kom ut tidlig i januar, tett etterfulgt av turné i Norge, England, Frankrike og Irland på våren. -Gardening er et slags familie-prosjekt av typen valgt musikk-familie, der jeg fikk med meg en storhåndfull med fantastiske kolleger og venner, både som produsenter og musikere. Resultatet ble både utrolig nært og samtidig veldig stort lydmessig-akkuratslik jeg ønsket. Live vil jeg gjøre mitt beste for å gjenskape denne nærheten. Jeg gleder meg! Vi gleder oss også – velkommen til konsert på Tungenes fyr!
Billetter finner du her.
Dørene åpner kl. 19.30. Servering.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.
Konsertserien er et samarbeid mellom Jærmuseet og Randaberg kommune og er støttet av Kulturdirektoratet.