Torsdag på Tungenes: Sebastian Waldejer

30. september 2021 20.00-21.30
Tungenesveien 217
290,-
Sebastian Waldejer er en godt etablert kunstner fra Stavanger som har jobbet med en rekke forskjellige musikalske prosjekter over de siste 15 årene. Han gjorde seg tidlige kjent som en svært allsidig musiker og produsent, og har bl.a produsert opera-innspillinger med franske musikere og turnert som blackmetal-musiker i Sør-Amerika.
Som solo-artist gav han ut albumet “Rise of the urban child” i 2008, og fortsatte med å turnere sammen med Thomas Dybdahl i åtte år som del av hans faste backingband. Etter det ble det stille i noen år før han gav ut konsept-albumet Echoes med bandet Wall of Ice i 2018.
Høsten 2021 utgir Waldejer albumet “Inkognito” – en samling med sterke og ærlige låter, drevet frem med et lydbilde bestående av programmerte trommer, elektriske gitarer og dystre vokalharmonier.
For første gang har Waldejer skrevet låter på norsk, og platen er selvprodusert. Den første singelen “Inkognito” er en duett med Hilde Selvikvåg, og denne slippes september 2021.
På konserten 30. september stiller Waldejer med et duo-format bestående av ham selv og
multi-instrumentalist Thorbjørn Bilstad Olsen.
Billetter finner du her.
Dørene åpner kl. 19.30. Servering.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.