Torsdag på Tungenes: Halsne og Hohlbrugger

29. november 2018 20.00-22.30
Tungenesveien 217
290,-

Høstens siste konsert på Tungenes blir en dobbelkonsert med Oliver Hohlbrugger og Randabergs egen Bård Halsne.

Dette er første gang Oliver Hohlbrugger spiller på Tungenes. Musikalsk og stemningsmessig bør Hohlbrugger og Tungenes fyr kle hverandre godt. Det er høstmørkt, utrygt for regn, men med tilstrekkelig lys for ikke å forlise i natten.

Hohlbrugger overrasket stort med sitt kritikerroste debutalbum “The Choirboy” høsten 2016. Et album som ble mottatt med stor entusiasme og lovord blant kritikere og publikum. Albumet verserte på flere “Årets album”-lister når musikkåret 2016 skulle oppsummeres. Han ble også nominert i to kategorier til Gaffaprisen, som årets nykommer og årets beste album.

Konserten blir i et nedstrippet duoformat. Vi får også noen smakebiter fra hans kommende album, som er ventet våren 2019.

Bård Halsne er fra Randaberg, der det blåser som verst. Etter å ha kommet godt over halvveis ut i livet, har han endelig skaffet seg høns, høy, ved og poteter. Utenom livet som tidligere utslitt, er han nå mer selvstendig og husmor på Bø. Bård har lenge vært aktiv i musikklivet. Her kan nevnes The Silver Voices, Sonic Beat BOOM!, Hans Williamsen & Avløysarane, Bård & Børre band og Helldorado.

Det går rykter om at Halsne pr. dags dato gjør egne musikkopptak i mer urbane strøk, noe som etter planen blir realisert i løpet av 2019, hvis Gud vil. Den som lever får se. Eller høre.

Billetter finner du her.

————————————————————————————————————————
Konsertserien Torsdag på Tungenes er et samarbeid mellom Randaberg kommune og Jærmuseet.

Dørene åpner kl. 19.30. Servering.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.