Fyr og Flamme: konsert med Fliflet og Burgess

Tungenes fyr, Tungenesveien 217, Randaberg
kr. 250,-

I anledning 300-års jubileumet for Losvesenet

Fyr og flamme er en konsert med salte sanger og kuling i kastene: Engelske shanties fra seilskutetiden, vestlandske hav-valser, livlige låter fra Shetland og sanger av skottenes elskede Robert Burns – på norsk. Konserten kretser rundt Nordsjøens kyster og er spesielt laget for å fremføres i havgapet, gjerne på et fyr, og alltid med flammende kraft i sang og spill. Og selvsagt drar de to vennene publikum med på varmende allsang når tiden er inne!

Richard Burgess er engelskmannen som kom til Norge i 1976 med en ryggsekk og en gitar – og som er her ennå. I mellomtida har Burgess markert seg som en særpreget visesanger og folkemusiker, med en malmfull stemme som han akkompagnerer med gitar og concertina. Han opptrer både solo og i grupper som Doggerland, FatDog og Foghorn. Han er også skribent, lærebokforfatter og hyppig brukt kåsør.

Gabriel Fliflet er en nysgjerrig musiker med trekkspill som hovedinstrument og sang og piano dertil. Mange kjenner ham fra samarbeidet med trommeslager Ole Hamre, fra kvartetten Novgorod eller noen av Gabriels mange bestillingsverk og prosjekter, som Elvemot, Åresong (med dikt av Jon Fosse), Valseria og Rose (Robert Burns på norsk). Gabriel har samarbeidet med et utall ledende musikere som Kirsten Bråten Berg, Odd Nordstoga og Knut Reiersrud.

Gabriel og Richard har spilt i lag i mange år, blant annet som medlemmer av verdens eneste fransk-britisk-norske folkemusikkgruppe: Five Men in a Boat.

Dørene åpner kl. 19.30.

Kjøp billetter på Linticket på forhånd, her er det begrenset med plasser!

Servering.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.