Har du en god idè?

Hvilke oppfinnelser kommer i 2020? Eller i 2040? Er du en av de som står bak de neste store oppfinnelsen? Jærmuseet, sammen med fire andre vitensentre i Norge og Statoil, lanserer nå Prosjekt Fantasi - et prosjekt der du får mulighet til å komme med morgendagens oppfinnelser!

Web_192x1082Prosjekt Fantasi
Prosjekt Fantasi er en konkurranse som skal inspirere barn og unge til å bruke fantasien og til å finne opp fremtidens oppfinnelser. De beste idèene blir til en utstilling som skal besøke Vitenfabrikken, Vitengarden og flere andre vitensentre i 2016-2017. Vitensentre jobber for å øke interessen for realfag blant barn og unge. Stor utfoldelse av fantasi, skaperlyst og kreativitet er viktig for at barna skal forstå realfag i praksis.

Hvordan delta i konkurransen?

Du kan delta i konkurransen enten med å lage ideen hjemme eller være med på noen av aktivitetene som er på Vitenfabrikken og VItengarden i forbindelse med prosjektet. Frist for å levere inn er 31. oktober.
> Les mer om deltakelsen her.

Aktiviteter på Vitenfabrikken og Vitengarden

Vitenfabrikken og Vitengarden er kombinerte museer og vitensentre. Her vil du få informasjon om Prosjekt Fantasi, og de vil hjelpe deg å sende inn forslagene om du trenger hjelp eller har spørsmål. Høsten 2015 vil det være «Prosjekt Fantasi høst» med følgende aktiviteter:

• Høstferien: Prosjekt Fantasi-verksted i Grønn Lab på Vitenfabrikken. Bygg fremtidens løsninger i lego.
  • Fantasidag: 18. oktober på Vitengarden. Fantasiverksted i audidtoriet.
  • Hver helg i oktober: Prosjekt Fantasi-verksted i Grønn Lab på Vitenfabrikken. Bygg fremtidens løsninger i lego.

Har du gode idèer og vil bli med og bidra? Bli med på Prosjekt Fantasi!