Sesongåpning på Flyhistorisk Museum Sola

Vi minner om søndagens sesongåpning på Flyhistorisk Museum Sola! Fra og med førstkommende søndag til og med siste søndag i november har museet åpent fra kl. 12:00 til kl. 16:00. Fra uke 25 til og med uke 33 har vi åpent hver dag foruten mandag til samme klokkeslett!

I museets over 3000m2 store utstillingshall har vi 32 fly utstilt i autentiske omgivelser fra den tyske okkupasjonen av Norge. Tyske klenodier fra andre verdenskrig. Norske jetjagere fra den kalde krigens dager. Sivile praktfly fra 1950- og 1960-tallet. Med andre ord, noe for en hver smak.

For å sørge for en presentabel utstilling har Jærmuseets avdeling «Levende Historie» lagt ned en formidabel renholdsinnsats også dette året. Gjennom to dager arbeidet 10 personer fra Jærmuseet fra morgen til sen ettermiddag. Med andre ord ble et helt månedsverk lagt ned i rengjøringen av museet disse to dagene.

Om du trenger en pause fra utstillingen har museet også en historisk kaffebar hvor våre gjester kan nyte både kalde og varme forfriskninger før de fortsetter sin historiske vandring i flyene og luftfartens verden.

På vei ut av museet anbefaler vi en tur innom suvenirbutikken som har et stort antall lekefly for ungene og plastbyggesett for de litt eldre. Vi har også et utvalg flylitteratur med fokus på lokalområdet.

Vi kan med dette ønske store og små velkommen til et interessant besøk på Flyhistorisk Museum Sola!