Lærerkurs i digital brodering

- fra tegning til broderi

På dette lærerkurset skal vi ta utgangspunkt i deltakernes egne strektegninger, som både kan være håndtegnet eller digitale (det er ingen krav om “å kunne tegne”!).

Disse tegningene vil vi bruke til å sy strektegnings-broderier  på Makerspace Vitenfabrikkens digitale broderisymaskiner.

I kurset inngår opplæring i to broderidesign-programmer, hvor et design kodes i det ene programmet med blokkprogrammering og en tegning som blir digitalisert i det andre programmet. Ta selv med stoff,  vi har broderitråd og stabiliserings-materiale.

På kurset vil vi diskutere didaktikk og ulike typer tilrettelegging til bruk i skolens undervisning.

Kurset anbefales for lærere 5-13. trinn som er interessert i skaperverksted på skolen.

3-10 deltakere. Ta gjerne med datamaskin selv eller lån en på Vitenfabrikken.

Tidspunkt: Kl. 9.00-15.00

Lærerkurset er for lærere, som underviser 5.-13. trinn, dvs. inklusiv lærere på videregående skole. Lærerstudenter og bibliotekarer er også velkommen.

Lærerkurset kan bestilles av skoler eller andre som driver med veiledning/undervisning.

Pris: Spør etter prisen.

Ved bestilling av lærerkurset eller spørsmål ta kontakt med Hanne Madsen på hm[at]jaermuseet.no

Vitenfabrikken tilbyr 17 andre lærerkurs innen skaperverksted.

Send forespørsel