Torsdag på Tungenes: Ida Jenshus

19. mars 2020 20.00-21.30
Tungenesveien 217
290,-

Ida Jenshus hadde et fantastisk år i 2019 med den nye plata si «From This Day On» etterfølgt av en omfattende turné. Nå kommer hun til Tungenes i solo-format.

I løpet av sine første fem år som plateartist laget Ida Jenshus tre album, Color of the Sun (2008), No Guarantees (2010) og Someone to love (2012) som satte standarden på den norske americana-scenen og som behørig ble premiert med tre Spellemannpriser på rad. Altså tre country-harper på hylla, en bedrift som strengt tatt burde kunne veksles inn i et permanent opphold i Nashville.

Men Ida Jenshus er ikke en artist som hviler, selv ikke på en ekstra stor haug med laurbær. Hun har stadig flyttet grensene for musikken sin. Og i 2019 kom siste tilskudd til diskografien, den flotte og fengende «From This Day On», og det er tydelig at Ida’s nye retning er betraktelig mer framoverlent og utadvent enn tidligere. Med sin nydelige stemme, og med et litt mer pop-ete uttrykk fra den siste plata blir det en ny type opplevelse med Ida Jenshus på scenen denne gangen.

Ida er en fantastisk liveartist, med snart 1000 konserter i ryggen. Hun har turnert landet rundt på store turneer ved hver albumutgivelse, og er både en kredibel en folkekjær artist som alltid leverer store konsertopplevelser!

Billetter finner du her.

Dørene åpner kl. 19.30. Servering.
Fyret ligger i Randaberg, kun 15 minutters kjøretur fra Stavanger.

Torsdag på Tungenes er et samarbeid mellom Jærmuseet og Randaberg kommune.