Hjemsøkt litteratur- og fortellerfestival

26. oktober 2022 - 28. oktober 2022
Tungenesveien 217
Hjemsøkt litteratur- og fortellerfestival er igjen klart på Tungenes fyr 26. – 29. oktober 2022. Festivalen setter søkelys på mangfoldet i skrekk- og grøssersjangere innen et bredt spekter kulturuttrykk. På Tungenes fyr har den funnet sitt perfekte hjem i det værutsatte havgapet som i seg selv kan oppleves som skremmende for noen og enhver. Hjemsøkt starter allerede onsdag 26. oktober med elevbesøk på Tungenes fyr. Alle elever på 6. trinn i Randaberg er inviteret til forfattermøte med Tor Arve Røssland. Her blir elevene invitert inn i de mystiske og skrekkelig spennende fortellingene om Svarte-Mathilda. Torsdag og fredag følger arrangementene på rekke og rad med faglige innslag fra Birger Lindanger, Janne Stigen Drangsholt, Tor Arve Røssland, Tore Aurstad og ikke minst Kim Leine i samtale med Sebastian Jazdzewski. Det blir drama ved Torgrim Mellum Stene, Marius Løkse og Liv Brita Brodal før fredagen avrundes med konsert ved General Forsamling. Festivalprogrammet avsluttes lørdag 29. oktober med familielørdag i bibliotekkjelleren. Det drar seg mot halloween og Liv Brita Brodal forteller “småskumle” historier for de minste.
Under finner du programmet og billettlinker til kveldsarrangementene på Tungenes fyr.
Torsdag 27. oktober:
• 18:30: Foredrag: «Skrømt og skremt kring Tungenes » med historiker og forfatter Birger Lindanger
• 19:30: Panelsamtale: «Skrekkuniversets fortellinger og det virkelige livet» med forfattere Janne Stigen Drangsholt, Tor Arve Røssland og Tore Aurstad (som panelleder)
• 20:30: Fortellerforestilling: «Farfar og de syv hav» med ordsmed og forteller Torgrim Mellum Stene & musiker Marius Løkse
Fredag 28. oktober:
• 18:30: Litterær samtale: «Dansk standard» – Forfatter Kim Leine forteller om sin skrekkroman, Dansk standard, i en samtale med biblioteksjef Sebastian Jazdzewski
• 19:30: Fortellerforestilling: «Draug -et sagn fra Nordland» – fortellerkunst fra med Liv Brita Brodal
• 20:30: Konsert: General Forsamling – med sine nidviser om brennevin, kvinnesvik og depresjoner, sprer han det glade budskap.
26.-28. oktober:
«Svarte-Mathilda – Tør du si navnet hennes syv ganger?» – Forfattersamtale med Tor Arve Røssland og alle elever på 6. trinn.
29.oktober kl.12.00:
Familielørdag: Skumle historier for de minste ved Liv Brita Brodal